"Dziecko najlepsza inwestycja"

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

Uczniowie uczestniczący w zajęciach rozwijających z przyrody nieustannie poszukują nowych przygód. Tym razem postanowili wybrać się do odległego zakątka świata i poznać rośliny i zwierzęta występujące w krajobrazie tropikalnym. Na talerzu zagościło awokado i mango. Dociekliwi przyrodnicy nie tylko skupili się na budowie i walorach smakowych, ale także wykorzystali wybrane owoce do przeprowadzenia eksperymentu z wydobytymi z nich pestkami. Obserwacje hodowli roślin śledzą na bieżąco i analizują zachodzące procesy wzrostowe.
Zwierzęciem, któremu ciekawi wiedzy badacze postanowili dokładnie przyjrzeć się - była zabójczo piękna żaba – drzewołaz.Ten tropikalny płaz powstawał na zajęciach integrujących zarówno wiedzę przyrodniczą z robotyką – warsztatach pod kierunkiem Pana A. Cieszyńskiego. Wykorzystanie narządów zmysłu w projektowaniu i odbiorze wrażeń dźwiękowych oraz wzrokowych przy tworzeniu nietypowego okazu tropikalnego, wywołał u czwarto – i piątoklasistów wspaniałe doznania. Połączenie wiedzy przyrodniczej i komputerowej z zastosowaniem robotyki jest dowodem na wykorzystanie multimedialnych metod pracy z uczniem.

Więcej zdjęć - kliknij

M. Fandrejewska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

Uczniowie klas czwartych i piątych, którzy od 6 miesięcy uczestniczą w projekcie ”Dziecko najlepsza inwestycja” i z wielkim zapałem uczęszczają na zajęcia rozwijające z przyrody, to nie tylko „Badacze Przyrody”, to również młodzi twórcy. Wykonując różne eksperymenty zdobywają nową wiedzę o otaczającym świecie i zachodzących w nim procesach. Obserwacja przyrody, podkreślanie jej walorów i wyjaśnianie nietypowych procesów z jej udziałem, stała się inspiracją do napisania wiersza przez jedną z uczestniczek wtorkowych spotkań projektowych.

ACH TA PRZYRODA!!!

Przyroda to coś wspaniałego.
Można powiedzieć, że fantastycznego.
Są w niej cztery pory roku.
Każda jest o innym uroku.
Jedne dni gorące i ciepławe,
Inne zimne i chłodnawe.

Wiosna, wiosna, wiosna,
to pora miła, ciepła i radosna.
Zwierzęta się wybudzają
i puste brzuszki mają.

Następnie pojawia się lato,
w którym jest bardzo bogato.
Kolorowe łąki, kwiaty
i słychać zewsząd wesołe wiwaty.

No i przychodzi jesień,
którą można zbierać w kieszeń.
Z drzew spadają liście kolorowe,
które nam lecą na głowę.

A teraz zima, zima,
za rączki małe bałwany trzyma.
Lecą z nieba płatki śniegu,
jako małe śnieżynki w ciągłym biegu.

Wiosna, lato, jesień, zima,
Kochaj przyrodę, bo to Twój Przyjaciel,
który Ciebie rozwija!!!

Wiktoria Tobiańska klasa Va

Więcej zdjęć - kliknij

M. Fandrejewska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

W ramach zajęć: „Żyję, czuję, funkcjonuję” odwiedziliśmy Bibliotekę Miejską. Uczniowie poznali ciekawą pracę pań bibliotekarek oraz zgłębili wiedzę o wartości czytania książek. Po powrocie do szkoły przygotowaliśmy kolorowe zakładki, które wykorzystamy podczas czytania książek.

Więcej zdjęć - kliknij

Maria Dziki

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

Niestrudzeni „Badacze przyrody” ze Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Jana III Sobieskiego w Gniewie w trakcie kolejnych zajęć projektowych ”Dziecko najlepsza inwestycja”, podejmowali próby wyjaśnienia zjawisk i procesów zachodzących w przyrodzie. Żądni nowej wiedzy, przeprowadzali eksperymenty i dokonywali analiz ich przebiegu. O grupie młodych przyrodników można powiedzieć, iż cechuje ich wrodzona ciekawość natury rzeczy. Uczniowie klas czwartych i piątych mają po prostu pasję badawczą, której nie można zamówić, zaplanować czy nakazać. Już od dzieciństwa są zmotywowani chęcią zrozumienia – dlaczego świat jest taki, jakim go widzą? Dociekliwość – jest to stan, który nie opuszcza ich w żadnej godzinie.

Więcej zdjęć - kliknij

M. Fandrejewska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

„Żyję, czuję, funkcjonuję” – emocje wyrażaliśmy również poprzez śpiew i taniec. Samodzielnie wykonaliśmy instrumenty perkusyjne wykorzystując: papier, groch oraz kasze. A potem, to już zabawa…

Więcej zdjęć - kliknij

Maria Dziki

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

Kolejne zajęcia miały na celu usystematyzować wiedzę. Uczniowie dokonywali wyboru zdjęć, tworzyli krótkie teksty, projektowali folder o Gniewie.
Zajęcia sprawiają wiele radości i przede wszystkim uczą, choć uczestnicy tego nie dostrzegają. Bo nauka przez zabawę, robienie tego, co sprawia przyjemność jest najważniejsze.

Więcej zdjęć - kliknij

Kazimiera Cieszyńska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

Grupa uczniów z projektu „Żyję, czuję, funkcjonuję” starała się wyrażać swoje emocje
za pomocą prac plastycznych.
Zajęcia przebiegały w miłej atmosferze dlatego uczestnicy do swoich obrazów wykorzystywali barwy ciepłe, symbolizujące zadowolenie i radość.
W nagrodę otrzymali upominki ufundowane przez Urząd Miasta i Gminy Gniew.

Więcej zdjęć - kliknij

Maria Dziki

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

„Badacze przyrody” i „Tropiciele przyrody” – to uczniowie ze Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Jana III Sobieskiego w Gniewie, którzy realizują zajęcia rozwijające z przyrody w ramach projektu „Dziecko najlepsza inwestycja”. Fascynacja zagadnieniami o otaczającym świecie sprawiła, że postanowili uczęszczać na zajęcia również w czasie ferii zimowych. Wiedza przyrodnicza - często ponadprogramowa, poparta licznymi eksperymentami bardzo przypadła do gustu młodym poszukiwaczom, szukającym odpowiedzi na niewytłumaczalne do tej pory procesy i zjawiska, gdyż zgodnie z hasłem: „Szkiełko i oko miało przemówić do nich silniej niż czucie i wiara”. Dwugodzinne zajęcia integrujące wiedzę z kilku dyscyplin naukowych: biologii, chemii, fizyki i geografii, miały na celu wykształcić u młodych pasjonatów przyrody zdolność całościowego postrzegania świata i zjawisk w nim zachodzących.

Więcej zdjęć - kliknij

M. Fandrejewska
K. Hejnowska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

Wyjaśnienie pojęć: „gęsty – gęstszy” oraz „ciepły – zimny”, nie stanowi dla młodego przyrodnika ze Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Jana III Sobieskiego w Gniewie, uczestniczącego w zajęciach projektowych „Dziecko najlepsza inwestycja” – jakiegokolwiek problemu. Czwartoklasiści i uczniowie klas piątych starają się zgłębiać fascynujące tajemnice, które skrywa przyroda. Swoje odkrycia dokonane w trakcie zajęć z wielkim zaangażowaniem eksperymentują w zaciszu domowym – propagując zdobytą wiedzę i umiejętności. Jestem dumna z uczniów uczestniczących w zajęciach rozwijających z przyrody, którzy nie na darmo przybrali nazwę grupy - „Badacze przyrody”!

Więcej zdjęć - kliknij

M. Fandrejewska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

Czwartoklasiści i piątoklasiści ze Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Jana III Sobieskiego w Gniewie, którzy realizują zajęcia rozwijające z przyrody w ramach projektu „Dziecko najlepsza inwestycja”, ponownie wyruszyli w poszukiwaniu tajników otaczającego ich świata. Nowe fakty znajdują serfując po portalach edukacyjnych np. – edumaster.pl, analizując literaturę popularnonaukową „Niesamowite eksperymenty”, „365 eksperymentów na każdy dzień roku”, która jest inspiracją wykorzystywaną do części praktycznej – przeprowadzenia ciekawych, związanych z tematyką danych zajęć - doświadczeń.
Samodzielne dokumentowanie przez uczniów wyników i formułowanie wniosków z przeprowadzonych eksperymentów - jest dowodem wzbogacenia przez nich zarówno wiedzy, jak również umiejętności.

Więcej zdjęć - kliknij

M. Fandrejewska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

12 stycznia 2018 roku grupa uczniów ze Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Jana III Sobieskiego w Gniewie, realizujących zajęcia rozwijające z przyrody i matematyki w ramach projektu „Dziecko najlepsza inwestycja”, udała się na popołudniowe zajęcia na Międzyuczelniany Wydział Biotechnologii Uniwersytetu Gdańskiego oraz Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Liczne warsztaty, pokazy, które prezentowali fizjolodzy, biochemicy, biolodzy molekularni, genetycy, mikrobiolodzy, ekolodzy, botanicy, zoolodzy oraz kryminolodzy z wykorzystaniem nowych technologii i programów komputerowych, zapewniły uczniom zarówno nowy przypływ wiedzy, okazały się również doskonałą formą zabawy.

Więcej zdjęć - kliknij

M. Fandrejewska
B. Koszowska
J. Górska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

W naszej szkole odbyły się drużynowe rozgrywki konkursu matematycznego - „Pomorskie Mecze Matematyczne”, organizowane pod patronatem Wydziału Matematyki, Fizyki i Informatyki Uniwersytetu Gdańskiego oraz Stowarzyszenia „Bez rutyny” do których przygotowywaliśmy się w trakcie zajęć rozwijających z matematyki w ramach projektu unijnego „Dziecko najlepsza inwestycja”. Jesteśmy dumni z drużyny, która reprezentowała naszą szkołę w rozgrywkach z drużynami Szkoły Podstawowej nr 2 w Gniewie oraz Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Suminie. Mimo, iż nie odnieśliśmy zwycięstwa, nasza drużyna wykazała się zmysłem matematycznym i umiejętnościami pracy zespołowej. Przed nami kolejny mecz, który odbędzie się 18 stycznia 2018r. Trzymamy kciuki za sukcesy naszej drużyny.

Tu podaj tekst alternatywny

Beata Koszowska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

„Badacze przyrody” – grupa realizująca zajęcia w ramach projektu unijnego „Dziecko najlepsza inwestycja” zafascynowała się kosmosem. W trakcie 2 – godzinnego spotkania dostarczona została uczestnikom porcja interesujących wiadomości o wszechświecie, planetach naszego Układu Słonecznego, kometach i gwiazdach. Młodzi przyrodnicy zadawali niekończące się pytania: Czy wszechświat kiedyś przestanie istnieć?, Ile jest gwiazd?, Jak gorąco jest na Słońcu? itp. Zdobytą wiedzę o kosmosie uwieńczyli eksperymentem z tzw. „żywymi zapałkami”, które samoistnie tworzyły im gwiazdki - niestety nieświecące. Dzięki tego typu zajęciom uczniowie poznają nie tylko tajemnice życia na Ziemi, ale mają również możliwość zgłębić wiedzę o ogromnej przestrzeni - jaką jest wszechświat.

Więcej zdjęć - kliknij

M. Fandrejewska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

Młodzi badacze uczęszczający na zajęcia rozwijające z przyrody w ramach projektu „ Dziecko najlepsza inwestycja”, postanowili zgłębić tajniki chemii, a dokładnie przemian chemicznych, które doprowadzają do powstania nowych substancji o innych właściwościach i budowie. Pomimo, że są uczniami klas czwartych i piątych - to potrafią napisać tzw. „sekretny liścik”, który mogą odczytać dzięki znajomości przeprowadzenia określonej reakcji chemicznej. Doskonale wiedzą, iż kuchnia jest jednym z tych miejsc, w którym nieustannie mają do czynienia z wieloma przemianami chemicznymi – przykładem jest kwaśnienie mleka. Wiedzę teoretyczną zastosowali w praktyce i w trakcie zajęć otrzymali z kwaśnego mleka smakowity, wartościowy – twaróg.
Dla dziesięciolatków zbadanie właściwości substancji i ich zastosowanie w różnych procesach stało się kluczem do wyjaśnienia niezrozumiałych do tej pory przemian chemicznych.

Więcej zdjęć - kliknij

M. Fandrejewska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

Grupa wytrwałych szóstoklasistów, od października, uczestniczy w zajęciach rozwijających z języka angielskiego. Dlaczego takich wytrwałych? Zamiast spędzać czas wolny w domu przed telewizorem lub patrząc w wyświetlacz telefonu, oni uczą się języka angielskiego! Tłumaczą i piszą teksty, śpiewają piosenki, poznają tajniki obcej gramatyki, rozmawiają i słuchają w języku angielskim. Wszystko po to aby zdobyć certyfikat i otworzyć drzwi ku lepszej przyszłości. Trzymajcie za nich kciuki

Więcej zdjęć - kliknij

M. Bałdowska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

Nadrzędnym celem zajęć logopedycznych jest stymulowanie rozwoju mowy, kształtowanie prawidłowej wymowy, zapobieganie wadom artykulacyjnym, korekta wad, a także nauczenie mowy w przypadku jej braku lub utraty. By zadbać o poprawną komunikację uczniów, kolejny rok prowadzę zajęcia logopedyczne finansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego "Dziecko najlepsza inwestycja". W ramach tych spotkań usprawniam u dzieci narządy artykulacyjne, ćwiczę swobodny oddech, słuch fonematyczny oraz wywołuję prawidłowy wzorzec głoski i realizowanie go w ciągu mownym. Zajęcia odbywają się grupowo, w pełni wyposażonym gabinecie logopedycznym. Dzięki dofinansowaniu unijnemu dzieci mają możliwość korzystania z komputera, tablicy interaktywnej i interfejsu fonicznego. Przybyło też sporo dmuchajek, gier i wiele ciekawych pomocy dydaktycznych. Aby uatrakcyjnić ćwiczenia, zajęcia odbywały się też w Sali Doświadczania Świata. Miejsce to bardzo pozytywnie wpłynęło na dzieci, mogły się wyciszyć wśród światłowodów, wybrzmiewać głoski do mikrofonu jak też ćwiczyć artykulatory przed tunelem lustrzanym. Mam nadzieję, że zajęcia umożliwią dzieciom poprawną komunikację z otoczeniem, pozwolą na swobodę wypowiedzi i wzmocnią chęć konwersacji. Pamiętajmy jednak, że wszystko to jest możliwe dzięki współpracy i wspomaganiu rodzica. Lepsze i szybsze efekty osiąga się, gdy ćwiczymy 15 minut dziennie, aniżeli raz w tygodniu dwie godziny. Systematyczne powtarzanie zleconego materiału wyrazowego przez logopedę, pozwoli na automatyzację prawidłowej wymowy i posługiwanie się nią w swobodnej mowie spontanicznej.

Więcej zdjęć - kliknij

Małgorzata Jeleniewska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

Uczniowie uczęszczający na zajęcia projektowe „Dziecko najlepsza inwestycja”, które realizowane są w z pozyskanych środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020, postanowili tym razem przeprowadzić doświadczenia z wykorzystaniem owoców i warzyw. Sprawdzając wnętrze owoców: jabłka, orzecha, paprykii innych – dowiedzieli się o liczbie nasion i smaku owocni. Ponadto pozyskana wiedza z wielu źródeł popularnonaukowych pozwoliła młodym przyrodnikom na jednoznaczne stwierdzenie, że owoce (łac. fructus) zawierają w sobie wartości odżywcze i witaminy niezbędne do prawidłowego funkcjonowania.
Także wywar z czerwonej kapusty stał siędla młodych naukowców bezpiecznym płynem do wykonania bardzo efektownych eksperymentów charakteryzujących się zmianą barwy z wykorzystaniem substancji codziennego użytku – np. octu, proszku do prania, mydła itp. Liczne doświadczenia wykonane na zajęciach projektowych przyczyniły się tym razemdo wyjaśnienia terminu tajemniczo brzmiącej i barwnej skali wskaźnikowej pH.

Więcej zdjęć - kliknij

M. Fandrejewska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

W ramach zajęć rozwijających z przyrody z projektu „Dziecko najlepsza inwestycja” – uczniowie klas trzecich wykonali samodzielnie mus jabłkowy. Emocje towarzyszące robieniu własnych przetworów były ogromne. Dzieci samodzielnie od podstaw wykonały swój pierwszy mus w życiu, poznały sposoby przetwarzania jesiennych owoców i warzyw. Na szczęście nie były potrzebne plastry… Niestety przetwory dzieci nie dotrwały do zimy…

Katarzyna Hejnowska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

W ramach zajęć rozwijających z przyrody z projektu „Dziecko najlepsza inwestycja” – uczniowie klas trzecich wykonali makiety przedstawiające jeden z najbardziej złożonych i najtrwalszych ekosystemów lądowych – las. Materiały niezbędne do wykonania makiet uczniowie zebrali podczas wycieczki do lasu. Spacerując po lesie dzieci dokonywały obserwacji, sporządzały notatki. Same zmagania techniczne poprzedziło opisywanie zebranych darów lasu.

Więcej zdjęć - kliknij

Katarzyna Hejnowska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

Uczestnicy zajęć rozwijających z przyrody – grupa „Badacze przyrody” oraz zajęć rozwijających z matematyki, realizowanych z projektu współfinasowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020 „Dziecko najlepsza inwestycja”, wyruszyli zgłębiać tajniki wiedzy na Uniwersytecie Gdańskim. Warsztaty poprowadzone przez Pana Marcina Kowalskiego miały jeden wspólny cel: zdefiniowanie czym jest matematyka w połączeniu z innymi naukami, a w szczególności ukazaniu jej związku ze światem przyrodniczym? Nasi uczniowie dowiedzieli się, że sama matematyka jest wynikiem obserwacji, przyjmowania różnych perspektyw i tworzenia alternatywnych wyjaśnień konkretnych obiektów, zbiorów, stanów emocjonalnych jednostki i wydarzeń. W trakcie 4 godzinnego spotkania 28 uczestników uzyskało odpowiedź: co to jest matematyka uściślona, gdzie można spotkać geometrię fraktalną w przyrodzie – jako „złotą spiralę”, jaki jest związek liczby fi ( ф ), tj. „złotego podziału” w anatomii człowieka? Czwarto-, piąto- i szóstoklasiści, którzy z pasją pogłębiają swoją swoją wiedzę i umiejętności zarówno z przyrody oraz matematyki, doskonale zauważyli ogromny związek tych dwóch jakże ważnych nauk. Matematyka w kombinatoryce genetycznej Punnetta, obliczenia matematyczne w badaniach zjawisk i eksperymentach biologicznych,są doskonałym dowodem na nierozerwalną całość matematyki z przyrody – jako ścisłych dziedzin naukowych.

Więcej zdjęć - kliknij

M. Fandrejewska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

W ramach projektu „Dziecko najlepsza inwestycja” w Szkole Podstawowej im. Jana III Sobieskiego w Gniewie kolejny rok trwają zajęcia terapii indywidualnej. Mają one na celu pomaganie tym uczniom, którzy borykają się z dużymi trudnościami w nauce czytania i pisania.
Umiejętności te, to podstawowe kompetencje człowieka, który chce osiągnąć sukces osobisty i zawodowy, stąd niezwykle ważna jest pomoc tego rodzaju.
Praca oparta jest na indywidualnych programach terapeutycznych, a dzięki doświadczeniu, różnorodności metod oraz bardzo dobremu wyposażeniu szkoły w różnego rodzaju pomoce przynosi efekty.

Więcej zdjęć - kliknij

Joanna Kaczmarek

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

Grupa młodych badaczy uczęszczająca na zajęcia rozwijające z przyrody – realizowane w ramach projektu współfinasowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020 „Dziecko najlepsza inwestycja”, nieustannie poszukuje nowych wiadomości i zdobywa kolejne umiejętności. Tym razem wizyta w sklepie ze środkami czystości pozwoliła dociekliwym przyrodnikom na pozyskanie informacji o środkach czystości i detergentach – związkach, które stanowią aktywny ich czynnik. „Badacze przyrody” już wiedzą, że płyny, proszki pomagają w dbaniu o higienę własnego ciała oraz zachowaniu czystości najbliższego otoczenia, jednakże należy właściwie z nimi postępować. Poznane piktogramy, które widnieją na opakowaniach, zapewne uwrażliwią uczniów na zachowanie szczególnej ostrożności w czasie stosowania środków czystości. Szerokie spektrum zdobytej wiedzy o detergentach, pozwoliło także na przeprowadzenie nietypowych eksperymentów, w które z wielkim zapałem zaangażowali się wszyscy pasjonaci przyrody grupy projektowej.

Więcej zdjęć - kliknij

M. Fandrejewska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

„Młodzi pasjonaci” – takiego określenia z całą odpowiedzialnością można użyć do uczestników zajęć rozwijających z przyrody - „Badaczy przyrody”, którzy zarażają swym entuzjazmem innych uczestników. Czwarto- i piątoklasiści z wielkim zaangażowaniem uczestniczą w zajęciach projektowych ”Dziecko najlepsza inwestycja”. Cotygodniowe spotkania, realizowane w ramach projektu współfinansowanego jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020, mają na celu zdobywanie wiedzy w atrakcyjny sposób. Ponadto łączą świat wyobraźni z nauką i rozbudzają ciekawość poznawczą. Stosowanie innowacyjnych metod pracy w połączeniu z bogatym zapleczem przyrządów badawczych uczy młodych przyrodników także kreatywności i wrażliwości na stan środowiska przyrodniczego.

Więcej zdjęć - kliknij

M. Fandrejewska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

Mija pierwszy miesiąc zajęć w ramach projektu „Dziecko najlepsza inwestycja” w roku szkolnym 2017/2018. Nowa grupa dzieci, na zajęciach komputerowych, poszerza swoją wiedzę z zakresu informatyki. Poznają budowę komputera, dowiadują się jak zainstalować oprogramowanie dla różnych urządzeń oraz jak je obsługiwać. W tym celu wykorzystują wyposażenie szkolnej pracowni komputerowej oraz platformę edukacyjną „Edumaster”. Dzieci, często podkreślają, że zdobyta już wiedza pomaga im w obsłudze komputera w domu. Mają również możliwość wspólnego spędzania czasu i dzielenia się swoimi doświadczeniami „komputerowymi”.

Więcej zdjęć - kliknij

A. Cieszyński

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

Mikroskop to niezbędny atrybut przyrodnika i biologa. Przyrządy badawcze, które otrzymała Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego do realizacji kolejnych zajęć rozwijających z przyrody, realizowanych w ramach projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020„Dziecko najlepsza inwestycja”.
Szkiełko i oko – mówi przyrodnikowi znacznie więcej niż tylko czucie. Rozum, doświadczenie, racjonalne i empiryczne podejście do świata pozwala uczniowi na obserwację i wnioskowanie - w tym momencie bardzo przydatny jest właśnie mikroskop.

Więcej zdjęć - kliknij

M. Fandrejewska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

W naszej szkole od ubiegłego roku szkolnego realizowane są zajęcia w ramach projektu „Dziecko najlepsza inwestycja”. Zajęcia rozwijające z języka angielskiego i z informatyki kończą się egzaminem, a uczestnicy otrzymują międzynarodowy certyfikat poświadczający zdobyte wiadomości i umiejętności. W tym tygodniu odbyła się uroczystość wręczenia tych certyfikatów. Uczniowie byli bardzo zadowoleni z osiągniętych wyników, które jak się chwalili już przynoszą efekty.

W tym roku, od października, kolejna grupa uczniów rozpocznie zajęcia, i już za rok otrzyma międzynarodowe certyfikaty. Wszystkich chętnych zapraszamy do uczestnictwa w zajęciach – informacja na stronie internetowej szkoły.

Więcej zdjęć - kliknij

A. Cieszyński

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Jana III Sobieskiego w Gniewie informuje, że trwa rekrutacja do projektu „Dziecko najlepsza inwestycja” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa w ramach Regionalnego programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020.
W roku szkolnym 2017/2018 realizowane będą nieodpłatne zajęcia dodatkowe obejmujące następujące rodzaje wsparcia:

Tu podaj tekst alternatywny

Szczegółowych informacji udzielają nauczyciele prowadzące zajęcia.

Załącznik – Regulamin uczestnictwa w projekcie „Dziecko najlepsza inwestycja”

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

Uczniowie naszej szkoły przystąpili do konkursu „Podwórko Talentów NIVEA”, w którym można zdobyć jedno z 20 nowoczesnych i doskonale wyposażonych placów zabaw. Patronat honorowy nad zaplanowanymi działaniami w trzech sferach: aktywnej, naukowej i artystycznej objął Rzecznik Praw Dziecka – Marek Michalak.
Swoje talenty w piątkowy poranek 21 kwietnia zaprezentowali uczniowie realizujący projekt „Dziecko najlepsza inwestycja” - uczestnicy zajęć rozwijających z przyrody.Mają zaledwie po 10 lat, określają siebie jako „Badacze przyrody” i chętnieodkrywają tajniki otaczającego ich świata. Przeprowadzane w trakcie cotygodniowych zajęć eksperymenty i doświadczenia są dla nich doskonałą lekcją zarówno chemii i fizyki oraz biologii i geografii.

Więcej zdjęć - kliknij

M. Fandrejewska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

Czwartek – 27 kwietnia – godzina 7.00, uczestnicy zajęć rozwijających z matematyki i przyrody, które realizowane są w ramach projektu „Dziecko najlepsza inwestycja”, pojawili się w komplecie na boisku szkolnym. Wczesna pora nie przeszkadzała uczniom klas IV, V i VI, aby wyruszyć na poszukiwanie jeszcze doskonalszej wiedzy na Uniwersytecie Gdańskim. Pierwsze kroki po przyjeździe skierowaliśmy z naszymi podopiecznymi na Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki. 4 godzinny pobyt dostarczył 29 uczestnikom wyprawy różnorodnych doznań. Dr Elżbieta Mrożek w sposób bardzo dostępny tłumaczyła możliwość zaprzyjaźnienia się z matematyką w referacie pt. „Jak Bubal uczyła się liczyć?”. Natomiast wykład dr Piotra Zarzyckiego pt. „ O zadaniach związanych z klockami Cuisenaireʼa, miał na celu połączyć umiejętności z logicznym myśleniem matematycznym. Możliwość uczestnictwa w finale rozgrywek II Pomorskich Meczów Matematycznych, do których Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego przystąpiła również we wrześniu – roku szkolnego 2016/17, okazała się dla naszych uczniów fantastyczną przygodą z matematyką.
Przyrodnicy z niecierpliwością czekali na drugą część zajęć – na Wydziale Biologii. Zajęcia warsztatowe pod kierunkiem Pani dr Krystyny Burkiewicz oraz Pana Marcina Kowalskiego – doktoranta II roku biologii medycznej, uzmysłowiła wszystkim uczestnikom tej niecodziennej wycieczki, ile tajemnic skrywa przyroda. 17 metrowy szkielet, ważący ok. 1 tony - płetwala zwyczajnego, zwanego potocznie finwalem, okazał się atrakcją dla naszych uczniów. Ponadto wysepka z zielenią w holu głównym, terraria obrazujące na żywo zachowania owadów społecznych – mrówek, wielkoformatowe modele drapieżnych stawonogów wiszące na ścianach, kilkaset okazów wypchanych ptaków, ssaków i gadów, a także muzeum inkluzji w bursztynie oraz żywe akwaria z roślinami owadożernymi – dzbanecznikami, jeszcze bardziej pobudziły wyobraźnię wszystkich uczestników do odkrywania niezwykłych tajników przyrodniczych.
27 kwietnia 2017 roku z pewnością trwale zapisze się w pamięci w uczniów biorących udział w tej nietypowej wyprawie po wiedzę. Koordynatorzy zajęć rozwijających z matematyki – Pani Beata Koszowska i rozwijających z przyrody – Pani Mirosława Fandrejewska, pragną podziękować Rodzicom, którzy włączyli się w pozyskanie środków finansowych na ten fascynujący i ważny wyjazd. Ponadto hojność firm pozwoliła naszym uczniom sięgnąć po nowy poziom wiedzy. Młodzi pasjonaci matematyki i przyrody oraz koordynatorzy zajęć projektowych „Dziecko najlepsza inwestycja”, dziękują firmie: ALMA – COLOR S z o.o. z Gniewu, Pizzeria, Cafe, Pub CK z Gniewu, Rolls - Royce Poland Sp. z o.o. z Gniewu, Ślizex-Market S.C. Sklep Spożywczy z Gniewu oraz Zakładowi Produkcyjno Handlowemu „RUBIKON” K. Brzyski z Polskiego Gronowa.
Wszyscy, którzy zaangażowali się w możliwość zorganizowania i zasponsorowania wyjazdu myślą i postępują zgodnie z wypowiedzianymi słowami - Benjamina Franklina

„Powiedz mi, to zapomnę. Naucz mnie, to może zapamiętam.
Zaangażuj mnie, to się nauczę.”

Więcej zdjęć - kliknij

M. Fandrejewska
B. Koszowska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

„Szlachetne zdrowie, nikt się nie dowie,
jako smakujesz, aż się zepsujesz”.

/ J. Kochanowski /

Młodzi „Badacze przyrody” na kolejnych zajęciach projektowych postanowili prześledzić zagadnienia związane ze zdrowiem. Wyruszyli do placówki, która każdemu kojarzy się ze zwalczaniem choroby – Apteki im. Klaudiusza Galena w Gniewie. Mama Fabiana postanowiła „Zarazić pasją” – uczestników zajęć rozwijających z przyrody, do zawodu - farmaceuty, który wykonuje od wielu lat. Pozyskana fachowa wiedza dotycząca podziału leków na pewno długo utkwi w pamięci dziesięciolatków. Nie lada frajdą dla dociekliwych badaczy przyrody stały się przyrządy i naczynia apteczne. Poznali naczynia recepturowe, tzw. utensylia, tj. moździerz i pistel ( tłuczek ), sztanglas – butelkę na leki. Możliwość odważenia na bardzo dokładnej wadze porcji glukozy i sporządzenia przysłowiowej tabletki, było dla przebywające w aptece grupy badaczy, doskonałą próbą cierpliwości.
Zajęcia w punkcie medycznym pozwoliły także młodym przyrodnikom na zdobycie jeszcze jednej dodatkowej umiejętności – czytania ze zrozumieniem ulotek, które znajdują się w opakowaniach zakupionych leków.
Realizowane zajęcia w ramach projektu „Dziecko najlepsza inwestycja”, dowodzą kolejny raz, że metoda badawcza opiera się na naturalnej ciekawości dziecka, dzięki czemu w niecodzienny sposób może ono poznać otaczający je świat i znaleźć odpowiedzi na nurtujące pytania.

Więcej zdjęć - kliknij

M. Fandrejewska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

„Badacze przyrody” – grupa uczniów uczestnicząca w zajęciach rozwijających z przyrody w ramach projektu „ Dziecko najlepsza inwestycja”, postanowiła zbadać tajniki otaczającego ich świata, które określane są mianem „niewidoczne gołym okiem”. Młodzi przyrodnicy doskonale wiedzą, aby sprawnie przeprowadzać obserwacje w terenie, potrzebne są:kompas, plan i mapa, pozwalające swobodnie poruszać się i nie błądzić. Ponadto dobry przyrodnik dysponuje narzędziem utrwalania swoich obserwacji: aparatem fotograficznym, a także znacznie ułatwiającymi obserwacje: lornetką i lupą. Jednakże do analizyszczegółowej budowy wewnętrznej organizmów – głównie obserwacji drobnoustrojów i budowy tkanek,musieli użyć mikroskopu, który pozwolił im na uzyskanie powiększonego i odwróconego obrazu oglądanego obiektu. Praca z nowoczesnymi mikroskopami, które znalazły się na wyposażeniu zajęć projektowych, okazała się kolejną lekcją wzbogacającą wiedzę dziesięciolatków, jak również ich umiejętności praktyczne. Dowodem potwierdzającym ten fakt jest wypełnienie przez każdego uczestnika karty, w której ocenili się na oceny celujące.
Oceniam swoją wiedzę i umiejętności

Zaznacz przy każdym punkcie wybraną wiedzę kółkiem

Tu podaj tekst alternatywny

Zasługuję na 6 Uczestnik warsztatów ……………………………………………

Projekt badawczy, w którym uczestniczą „Badacze przyrody”, to nie tylko kolejna metoda prowadzenia zajęć, ale przede wszystkim sposób umożliwiający uczniom, poprzez ich własną aktywność, poznawanie świata i rozumienie jego sensu.

Więcej zdjęć - kliknij

M. Fandrejewska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

28 marca o godzinie 15.00 młodzi pasjonaci - uczestniczący w realizacji zajęć rozwijających z przyrody w ramach projektu „Dziecko najlepsza inwestycja” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, przez 2 godziny próbowali zaciekawić zebranych gości tajnikami, które skrywa przyroda. Na nietypową lekcję otwartą przybyli zarówno ich Rodzice oraz koordynatorzy projektu Pani Izabela Zawodzińska i Pan Mateusz Bogusz. Spotkanie przerodziło się we wspólną zabawę doświadczania, poznawania oraz opisywania zjawisk i reakcji, jakże często niezrozumiałych, ale wytłumaczalnych.
Cel, jaki wyznaczyli sobie „ Badacze przyrody” na pierwszych zajęciach, to przede wszystkim badanie przyrody i eksperymentowanie z nią w myśl hasła „Szkiełko i oko mędrca mówi do mnie silniej niż czucie i wiara”.
Tak realizowane zajęcia rozwijające wiedzę przyrodniczą,pozwalają na wykreowanie ucznia: odpowiedzialnego za środowisko przyrodnicze, ucznia który ma zdolność krytycznego myślenia i szybkiego działania. Ponadto celem nadrzędnym zadań ujętych w tymże projekcie jest zmiana tradycyjnego nauczanie na takie, gdzie w centralnym punkcie procesu edukacyjnego stawia się ucznia, który aktywnie i zainteresowaniem poznaje świat oraz rozwija własne kompetencje.
Dowodem potwierdzającym ten fakt jest chociażby wiersz napisany przez uczestniczkę – Zosię Kopp Ostrowską, umieszczony w gazetce „Chwila prawdy i refleksji”, wydanej przez młodych pasjonatów przyrody, którą otrzymali nasi goście.
Wiersz pt. „Lekcja przyrody” jest potwierdzeniem faktycznego zafascynowania przyrodą

Dzwoni dzwonek – przychodzimy!
Czego dziś się nauczymy?
Tlen – to dla nas nie zagadka.
CO2 – to dla nas gradka.
O magnesie wiemy niemało.
I opowiem o tym śmiało!

Słońce, gwiazdy, księżyc, Ziemia.
Omawiamy bez wytchnienia.
Nagle padło tu pytanie:
Co dziś jadłeś na śniadanie?
Na to las rąk „się unosi”.
Każdy uczeń o głos prosi.
Witaminy i minerały.
Wszystkie dzieci w głowie miały

Każda lekcja jest przyjemna .
Głowa w wiedzę staje się pojemna.
My lubimy tę PRZYRODĘ.
Nawet w deszcz i inną niepogodę!

Więcej zdjęć - kliknij

M. Fandrejewska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

Uczestnicy zajęć rozwijających z przyrody w ramach projektu „Dziecko najlepsza inwestycja” wybrali się do Ośrodka Zdrowia Pelmed w Gniewie. Celem wizyty było spotkanie z lekarzem rodzinnym dr Andrzejem Jabłonowskim. Spotkanie umożliwił nam wiceprezes zarządu Jacek Ruda.

„Poszliśmy do lekarza, aby zadać mu kilka nurtujących nas pytań. Po wejściu do przychodni bardzo miła pani poczęstowała nas słodyczami. Pan doktor chętnie i cierpliwie odpowiadał na wszystkie nasze pytania…” – Amelia Ostrowska, klasa IIIe

„Odwiedziliśmy lekarza rodzinnego. Mieliśmy przygotowane pytania, pan doktor na wszystkie nam odpowiedział. Dzięki takiej wizycie mogliśmy się bardzo dużo dowiedzieć…” – Nikola Bielska, klasa IIIe

„Poszliśmy odwiedzić gabinet lekarski. Poznaliśmy zawód lekarza i jego obowiązki. Pokazał nam jakim sprzętem się posługuje. W przyszłości chciałabym zostać lekarzem…” – Paulina Kruczyńska, klasa IIIe

„Było bardzo sympatycznie, dowiedzieliśmy się dużo ciekawych rzeczy. Może dzięki temu spotkaniu ktoś z nas zostanie lekarzem…” – Nikola Cysewska, klasa IIIe

Emocje, które towarzyszyły wizycie w przychodni były bardzo duże. Dzieci zadały dużo pytań. Z ogromnym zaciekawieniem słuchały wszystkich wyczerpujących odpowiedzi. Cieszyły się ze spotkania, tym bardziej, że były w przychodni po raz pierwszy nie jako pacjent. Pogadanka, którą przeprowadził lekarz rodzinny na temat sposobów dbania o zdrowie pogłębiła wiedzę uczniów oraz ich świadomość.
Dziękujemy za tę mądrą lekcję!

Więcej zdjęć - kliknij

Katarzyna Hejnowska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

Swój wolny czas można spędzać w dowolny sposób. My go z pewnością nie marnujemy! Podczas zajęć rozwijających z języka angielskiego wiele się dzieje. Ostatnio, rozmawialiśmy o swoich bohaterach. Czytaliśmy tekst o słynnym piłkarzu, który nazywa się Lionel Messi. Czy wiedzieliście z jakimi problemami zdrowotnymi musiał się zmagać ten sportowiec? My już wiemy i czekamy na dalsze wiadomości.

Więcej zdjęć - kliknij

M. Bałdowska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

Eksperyment – polega na badaniu rzeczywistości poprzez wprowadzenie nowego czynnika i obserwowaniu zmian w przebiegu procesów, które zachodzą pod jego wpływem. Tak naukowo można zdefiniować to pojęcie. Z podobnymi i wieloma innymi treściami zostali zapoznani nauczyciele uczestniczący w wielogodzinnych zajęciach realizowanych w ramach projektu „Dziecko najlepsza inwestycja”.
Pojęcie doświadczenia i eksperymentu jest także doskonale znane grupie - „Badacze przyrody”, uczestniczącej od października w tymże projekcie. W trakcie cotygodniowych zajęć, uczestnicy samodzielnie wykonują eksperymenty badawcze. Czuwają nad przebiegiem tych doświadczeń, formułują wyniki obserwacji, wypowiadają wnioski oraz dostrzegają zależności przyczynowo – skutkowe między zjawiskami. Taka metoda nauczania stanowi źródło informacji dla ucznia i punkt wyjścia do rozumowania. Ponadto w trakcie tego typu zajęć – badań odkrywczych, młodzi pasjonaci przyrody dochodzą do określonych prawd i potrafią wyjaśnić szereg zjawisk zachodzących w przyrodzie.
Zobrazowanie tęczy na talerzu i w szklance- nie stanowi dla dziesięciolatków żadnego problemu. Ponadto zabawa z gazem, który Michał Sędziwój nazwał „pokarmem żywota” – tlenem, pozwala na wyjaśnienie wielkiego znaczenia tego pierwiastka dla organizmów. Zaplanowanie wycieczki do odległych zakątków świata i wyhodowanie tropikalnych roślin tam rosnących jest cennym bagażem wiedzy i umiejętności dla młodego przyrodnika.
Samodzielność ucznia, wykorzystanie jego potencjału oraz umiejętność wyszukiwania iselekcjonowania przez niego informacji z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informatycznych – z pewnością pozytywnie wpłyną na dalsze dni i lata edukacji tego młodego człowieka.

Więcej zdjęć - kliknij

M. Fandrejewska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

W naukach przyrodniczych eksperyment (łac.experimentum - doświadczenie, badanie) - jest zbiorem działań wzbudzających w obiektach materialnych określone reakcje i zjawiska w warunkach pozwalających kontrolować wszelkie istotne czynniki, które poddaje się dokładnej obserwacji.
O wielkim znaczeniu eksperymentu w poznawaniu przyrody, przekonują się w każde wtorkowe popołudnie członkowie grupy - „Badacze przyrody”, którzy uczestniczą w realizacji projektu unijnego „Dziecko najlepsza inwestycja”. Po 40 godzinnym kursie uczniowie doskonale wiedzą, że dobry eksperyment musi być jak najprostszy w wykonaniu i jednocześnie dawać jednoznaczną odpowiedź w wyniku poczynionych obserwacji.
Młodzi pasjonaci badania zjawisk przyrodniczych, które między innymi związane są z pojawianiem się tajemniczych kolorów, przewodnictwem cieplnym oraz elektryzowaniem się ciał, chętnie i z wielkim zaangażowaniem, podejmują wszelkie działania praktyczne w celu wyjaśnienia nurtujących pytań. Doskonale wiedzą, że nauki przyrodnicze mogą rozwijać się głównie dzięki świadomym eksperymentom. Może pod naszym okiem rośnie nowy naukowiec?

Więcej zdjęć - kliknij

M. Fandrejewska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

Dnia 13 lutego 2017r. byliśmy gospodarzami drugiej fazy rozgrywek II edycji Pomorskich Meczów Matematycznych, czyli drużynowych konkursów matematycznych rozgrywających się pod patronatem Wydziału Matematyki, Fizyki i Informatyki Uniwersytetu Gdańskiego, do których przygotowywaliśmy się w ramach zajęć rozwijających z matematyki. Tego dnia nasza 10 osobowa drużyna toczyła zacięty bój z drużyną Publicznej Szkoły Podstawowej nr 3 w Starogardzie Gdańskim. Walka polega na drużynowym rozwiązywaniu niestandardowych zadań typu: Elektroniczny zegar wyświetla czas w formacie 24-godzinnym (godziny i minuty), przy czym o północy pokazuje godzinę 0:00. Przez ile minut w ciągu doby pokazuje przynajmniej jedną cyfrę 4?. Zwycięstwo w grze zależało nie tylko od wiedzy matematycznej, lecz również od zastosowanej strategii.

Więcej zdjęć - kliknij

Beata Koszowska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

W naszej szkole od lat odbywają się zajęcia logopedyczne dla uczniów mających wadę wymowy. Terapia ma na celu usunięcie zaburzeń mowy, a ściślej złagodzeniu skutków tych zaburzeń. Pomaga pokonywać trudności dzieci w porozumiewać się z osobami z bliższego i dalszego otoczenia. Zajęciami objęci są uczniowie klas I – VI. Profesjonalna opieka na pewno przynosi oczekiwane efekty i żaden uczeń potrzebujący pomocy nie zostaje pominięty. Szkoła szczycie się świetnie wyposażonym gabinetem logopedycznym w pomoce i materiały terapeutyczne. Dzięki realizacji projektu „Dziecko najlepsza inwestycja” gabinet został dodatkowo wyposażony w najnowsze programy multimedialne, mikrofony, dyktafony, tablicę interaktywną, komputer, drukarkę oraz kserokopiarkę. Posiadamy ogromną bazę gier, dmuchajek i innych potrzebnych pomocy, bez których terapia trwałaby dłużej.
Dodatkową atrakcją zajęć logopedycznych jest „Sala doświadczania świata”. Nietypowe zajęcia przy światłowodach , na łóżku wodnym, wśród ćwierkania ptaków, wycisza malusińskich. Nagromadzenie luster w tej sali pozwala na wiele innowacji i powoduje większą chęć pracy u uczniów.
Jestem przekonana, że dzieci przychodzą na zajęcia logopedyczne z wielką ochotą, a czynności podejmowane przez szkolnych logopedów na pewno przynoszą oczekiwane przez rodziców i ich pociechy efekty.

Więcej zdjęć - kliknij

Małgorzata Jeleniewska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

Na kolejnych zajęciach rozwijających z przyrody „buszowaliśmy” po zakątkach naszego kraju i porównywaliśmy krajobrazy i krainy geograficzne, jakie w nim występują. Wymienialiśmy cechy charakterystyczne każdego z krajobrazów. Sprawdzaliśmy jak wyglądają one w poszczególnych porach roku. Najwięcej uwagi poświęciliśmy obecnej porze roku i niebezpieczeństwom jakie niosą różne zjawiska atmosferyczne w poszczególnych częściach Polski. Na zakończenie zajęć dzieci uzupełniły kartę pracy, która pozwoliła uporządkować zdobyte wiadomości.

Wiecej zdjęć - kliknij

K. Hejnowska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

Zajęcia pt."Trening postaw kluczowych na rynku pracy" prowadzone w ramach projektu „Dziecko najlepsza inwestycja” mają na celu rozwinięcie kompetencji uczenia się i informatycznych. Uczniowie realizują tematy, które przybliżają wiadomości o najbliższym otoczeniu.
Uczestnicy najpierw poznawali historię Gniewa, wyszukiwali i gromadzili informacje o naszym mieście. Następnie zapisywali wiadomości w utworzonych do tego celu folderach. Najwięcej radości sprawiło korzystanie z tabletów i tworzenie na nich prezentacji multimedialnych. Uczniowie pracowali w małych grupach lub samodzielnie.
Teraz pracują nad stworzeniem przestrzennej gry planszowej o swoim mieście. Tworzenie budynków (rysowanie siatek figur), to nie lada wyzwanie, z którym przy pomocy nauczyciela doskonale sobie radzą.

Wiecej zdjęć - kliknij

Kazimiera Cieszyńska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

Uczniowie naszej szkoły uczestniczą w projekcie „Zajęcia komputerowe rozwijające” – „Dziecko najlepsza inwestycja”. Realizują program, który przygotowuje ich do zdobycia międzynarodowego certyfikatu ECDL BASE. Aby wzbogacić wiedzę korzystają z platformy edukacyjnej „Edumaster”, która jest bogata w różnego typu zadania doskonalące i utrwalające nabytą wiedzę i umiejętności. Dzieci bardzo chętnie korzystają z tej formy nauki, gdyż poza wykonywaniem zadań na komputerze, pracują z tablicą interaktywną.

Wiecej zdjęć - kliknij

Aleksander Cieszyński

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

Oj, działo się, działo!. Pierwszy tydzień ferii upłynął dla grupy uczniów – „Badaczy przyrody”, realizujących projekt „Dziecko najlepsza inwestycja”, który współfinansowany jest ze środków Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020, pod hasłem wyśmienitej zabawy i eksperymentowania. Liczne doświadczenia z bloku tematycznego – „Zimowe czary, śnieg i lód”, tj. triki z kostkami lodu, lody bez lodówki i wiele innych, które dziesięciolatkowie mieli okazję wykonać samodzielnie, pozwoliły na wyjaśnienie wielu zjawisk przyrodniczych związanych z porą roku – zimą. Ponadto młodzi pasjonaci przyrody postanowili także przeprowadzić badania z popularnymi owocami, które znajdują się w naszym codziennym menu. Dodatkowa wiedza zdobyta na zajęciach z pewnością bardzo przyda się im, kiedy będą sięgali po zdrowe przekąski, jakimi są właśnie owoce.
Przyroda- to także zwierzęta. W celu poznania różnorodności grup tychże przedstawicieli, przyrodnicy udali się do sklepu zoologicznego. Fachowa wiedza pozyskana od pracownika oraz z literatury popularnonaukowej, potwierdzona wykonaniem pracy plastycznej pt. „ Zwierzę, które mnie zafascynowało”, pozwoli w przyszłości na trafny zakup wymarzonego zwierzątka.
Uczniowie ocenili zajęcia jako przydatne i interesujące, które rozbudziły w nich zapał do eksperymentowania. Na kolejne, równie ciekawe, warsztaty przyrodnicze zapraszam po feriach.

Wiecej zdjęć - kliknij

M. Fandrejewska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

W bieżącym roku szkolnym w naszej szkole prowadzone są zajęcia rozwijające z matematyki w ramach projektu „Dziecko- najlepsza inwestycja” realizowanym przez Gminę Gniew- dofinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020. Pozyskane środki unijne przez organ prowadzący szkołę, umożliwiły uczniom zdobywanie dodatkowej wiedzy i rozwijanie swoich zainteresowań i umiejętności.Przyczyniły się one do zwycięstwa naszej drużyny w dwóch meczach w ramach projektu Pomorskich Meczów Matematycznych z zespołami z Nowej Cerkwi i Morzeszczyna.Drużyna uczniów w składzie: Natalia Rus kl. 6b, Patrycja Ostrowska kl. 6b, Klaudia Rezmer kl.6b, Kacper Boettcher kl. 6b, Piotr Grzebiński kl. 6b, Idalia Sosik kl.6b, Karol Szarafin kl.5d, Natan Kriegiel kl.5d, Fabian Gołyński kl.4a, Adrianna Urbaniak kl.4agodnie reprezentowała naszą szkołę. Pomorskie Mecze Matematyczne jest to konkurs obejmującym zasięgiem całe województwo. Organizatorem meczów jest stowarzyszenie „BEZRUTYNY” oraz Uniwersytet Gdański. Przed naszą drużyną kolejny etap – ćwierćfinały.

Wiecej zdjęć - kliknij

Beata Koszowska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

pilot

W szkole podstawowej im. Jana III Sobieskiego w Gniewie, dnia 16 listopada miało miejsce niezwykle spotkanie.
Uczniowie z naszej gminy biorą udział w projekcie „Dziecko najlepsza inwestycja” gdzie, między innymi, rozwijają język angielski na zajęciach. Podczas zajęć Pani Joanna Piekarska realizowała blok tematyczny „Travelling” i stąd pomysł na to niezwykłe spotkanie. Podopieczni Pani Joanny ze szkoły w Polskim Gronowie i uczniowie ze szkoły w Gniewie mieli okazję poznać Pilota i Stewardessę jednej z wiodących linii lotniczych w Europie.

Czytaj całość - kliknij

Wiecej zdjęć - kliknij

J. Piekarska

Tu podaj tekst alternatywny

sz

Tu podaj tekst alternatywny

Tu podaj tekst alternatywny

Od listopada w Szkole Podstawowej im. Jana III Sobieskiego w Gniewie rozpoczęła się realizacja różnorodnych zajęć popołudniowych w ramach projektu „Dziecko najlepsza inwestycja” – dofinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020. Uczniowie mogą zdobywać dodatkową wiedzę i rozwijać swoje umiejętności uczestnicząc w:

  • Zajęciach rozwijających z matematyki
  • Zajęciach rozwijających z przyrody – „Badacze przyrody”
  • Zajęciach rozwijających z przyrody – „Tropiciele przyrody”
  • Zajęciach rozwijających z języka angielskiego
  • Zajęciach rozwijających komputerowych
  • Zajęciach logopedycznych
  • Zajęciach terapii indywidualnej z uczniem
  • Zajęciach treningu postaw kluczowych na rynku pracy
  • Zajęciach „Żyję, czuję, funkcjonuję”

Po dwóch miesiącach można stwierdzić, iż zajęcia realizowane w ramach w/w projektu cieszą się dużym zainteresowaniem. Zdobycie dodatkowych środków unijnych przez organ prowadzący szkołę, stworzyło uczniom naszej placówki możliwość rozwijania pasji i zainteresowań w określonej dziedzinie naukowej.

Wiecej zdjęć - kliknij

M. Fandrejewska

Tu podaj tekst alternatywny

sz